Nasza historia
inspiracja
Kiedy rodzice poznają płeć dziecka, zaczynają projektować pokój i dobierać ubranka. Dziewczynka koniecznie na różowo, a chłopiec w niebieskim.
Te utarte stereotypy sprawiają, że programujemy kim powinen być ten młody człowiek zanim zobaczy świat. Wlewamy mu w podświadomość milion przekonań o tym, że „chłopcy nie płaczą”, a dziewczynki muszą być grzeczne i nie wypada tarzać się w błocie. Następnie nadajemy zabawkom płeć i wyrażamy oburzenie na widok chłopca bawiącego się lalką. Wmawiamy naszym dzieciom, że mózg kobiety różni się od męskiego, a to ma wpływ na rozwijanie talentów i umiejętności. Chociaż nie ma na to jednoznacznych dowodów naukowych.
Kiedy urodziłam córeczkę wszystkie te stereotypy ożyły. Tak zostałam wychowana, a społeczne normy sprawiły, że nie zastanawiałam się nad tym, dlaczego ściany pokoju maluję na różowo. W moim wyobrażeniu królowały kokardki, koronki i tiule którymi ozdobię moją małą księżniczkę.
Zetknęłam się jednak z pedagogiką Montessori intuicyjnie poczułam, że coś robię nie tak. Nagle zobaczyłam w córce człowieka, który ma swoje upodobania i nie lubi słodkich sukienek, a lalki rzuca w kąt.
Zainspirowana zaczęłam szukać dla niej ubrań, które nie wciskały by jej w stereotypy wynikające z płci. Było mi ciężko znaleźć coś, co by mnie usatysfakcjonowało. Podjęłam więc wyzwanie. Wyzwanie dla siebie i mojej córki oraz innych dzieci : stworzyłam- markę LUNAHOP, w której szanujemy wybory młodego człowieka. Tu może je wyrażać np. w samodzielnym ubieraniu się.
estetyka
W LUNAHOP mamy świadomość, jak ważne jest wychowanie estetyczne. Wierzymy, że otaczanie dzieci od najmłodszych lat pięknem, obcowanie ze sztuką i harmonią mają ogromny wpływ na kształtowanie ich przyszłego gustu, wrażliwości na piękno i wyrażania świadomych opinii.
Wygoda i komfort, którą dają nasze rzeczy, pozwala dziecku swobodnie eksplorować świat.
Wierzymy też, że wolność samodzielnego wyboru stroju przez dziecko, jest bardzo ważną przestrzenią do kształtowania samooceny i samoakceptacji dziecka. Dlatego nasze rzeczy mają charakter kapsułowy, co pozwala na dowolne łączenie i kompletowanie różnych modeli z kolekcji.
„zero waste”
Chociaż nasze ubrania posiadają regulację, a rozmiarówka jest dwustopniowa, zdajemy sobie sprawę, że dzieci szybko wyrastają z ubrań. Chcąc zadbać o naszą planetę i dzieci, które nie mają w życiu tyle szczęścia stworzyliśmy program wsparcia. Gdy dziecko wyrośnie z ubrań, możesz je do nas odesłać, a my w miarę możliwości odświeżymy je i przekażemy potrzebującym dzieciom. Nazwa fundacji pojawia się cyklicznie w naszych kanałach informacyjnych.
produkcja
Nasze ubrania farbowane są zgodnie z certyfikatem GOTS, to znaczy że nie zawierają toksycznych chemikaliów. Wszystkie pigmenty, które wykorzystujemy przy produkcji naszych tkanin posiadają atest OEKO-Tex 100. Wzory na naszych t-shirtach wykonane są w ekologiczny sposób, co znaczy że technologia użyta do ich produkcji nie zużywa wody, nie generuje dodatkowych odpadów, a energii pobiera bardzo mało. Pamiętaj o tym, żeby prać zawsze na lewej stronie w temperaturze 30*C z delikatnymi detergentami. Ciemne kolory pierz z ciemnymi, bo mogą farbować.
kolekcje
Nasze kolekcje są limitowane, a wszystkie rzeczy szyjemy i produkujemy w Polsce. Dbamy o to, żeby jakość ubrań była wysoka, a produkty których używamy do produkcji posiadały atesty. W naszej ofercie znajdziecie kilka stałych basiców, ale resztę wymieniamy cyklicznie i nie planujemy powtórek.
szwalnia
Szycie w Polsce to nie jest dla nas tylko slogan. Bardzo ważne są dla nas parametry etycznego przedsiębiorstwa, takie jak aspekt społeczny, środowiskowy i ekonomiczny. Nasze ubrania powstają w małej warszawskiej manufakturze, w której te warunki są spełniane.
o mnie
Nazywam się Agnes Modelska. Z zawodu jestem fotografem. Przez wiele lat pracowałam przy sesjach reklamowych. Na moim Instagramowym koncie @agnesmodelska uczę kreatywnej fotografii. Gdy w moim życiu pojawiła się córeczka Lara, praktycznie zrezygnowałam z kariery i spędziłyśmy najpiękniejsze 3 lata razem w domu. Czas pandemii pozwolił mi zrealizować moje marzenie o własnej marce odzieżowej dla dzieci. Tak powstało Lunahop.


motto
Gdy księżyc był w Skorpionie, na Ziemi narodziła się marka LUNAHOP.
Dla dzieci wolnych, kreatywnych i wyjątkowych.
Dla dzieci, które mają szczęście otaczać się mądrymi dorosłymi, dającymi im przestrzeń do bycia sobą, bez etykietowania.
Dla dzieci, które się szanuje i słucha ich potrzeb.
Dla dzieci, które od małego otacza się pięknem, wiedząc jak ważne jest wychowanie estetyczne.
Dla dzieci, które w przyszłości będą świadomymi konsumentami, a ich wybory będą przemyślane, jakościowe i trwałe.
W końcu dla dzieci, dla których ważna jest planeta, na której się urodziły.